Topuk dikeni nedir

Topuğun altında ve bazen de ayak tabanına yayılan ağrıya sebep olan rahatsızlığa verilen isimdir. Röntgende topuk alt kısmında dikene benzer bir çıkıntı görüldüğü için bu isim verilmiştir. Ancak ağrının sebebi kemik çıkıntı değil orada oluşan iltihabi durum ve ödemdir.

Topuk dikeninin sebebi nedeni nedir

En sık rastlanan sebepler ; kilolu olmak, gün içinde uzun süre ayakta durmak ve sert tabanlı ayakkabılar giymektir.

Topuk dikeninin belirtileri nelerdir

Topuk ve / veya ayak tabanında ağrı oluşur. Bu ağrı özellikle sabah yataktan kalkınca ilk basmamız da çok belirgindir. Sonra yürüdükçe biraz azalır ancak akşama doğru tekrar artabilir. Bir süre oturduktan sonra kalktığımız zaman yine fazladan ağrı hissedilmesi tipik belirtisidir.

Teşhis nasıl konulur

Doktor muayenesi ve yukarıdaki belirtilerle tanı büyük oranda konulur. Genellikle röntgen çekilmesine gerek kalmaz. Rahatsızlığın ilk aylarında röntgende hemen diken görüntüsü çıkmaz ancak teşhis konulması için diken görülmesi gerekmez.

Tedavi seçenekleri nelerdir

Tedavide sebeplerin ortadan kaldırılması çok önemlidir. Bir yandan topuktaki iltihabi durum tedavi edilmeye çalışılırken diğer yandan kilo kontrolü, ayakkabı / tabanlık seçimi ve ayakta daha az durma gibi tedbirlerin alınması gerekir. Aksi takdirde topuk dikeni ağrıları yıllarca geçmeyebilir.

Tedavi seçenekleri

1 – ESWT : Haftada bir gün yapılan ve 10 dk süren bir tedavidir. Topuk altına ses dalgası veren bir cihazla yapılır. 5 seansa kadar uygulanır. Topuk dikeninde ilk tercih edilen yöntemdir

2– Fizik tedavi uygulamaları. 14-21 seans uygulanabilir.

3- Topuk altına enjeksiyon yapılarak uygulanan tedaviler. Önceleri daha çok kortizon enjeksiyonları yapılıyorken günümüzde bunun yerine ozon enjeksiyonu, proloterapi ve PRP tedavileri tercih edilmektedir.

Hangi tedavi tercih edilirse edilsin her durumda buz uygulaması ve egzersiz tedavisi tamamlayıcı olarak tedaviye eklenir. Tedavi tercihine hastanın durumu ve rahatsızlığın şiddetini göz önüne alarak hekiminiz karar verir.

Konuşmayı başlat
Merhaba; Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?